Supra Naturals Cosmetic

Méreganyagmentes, tiszta, bio és biodinamikus termesztésből származó hatóanyagú kozmetikumok, melyek a legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek.

 

Mitől BIO?

 

Magyarországon a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. az élelmiszerek mellett már 2001-től felvállalta a kozmetikumok minősítését (erről ld. Hazai biokozmetikumok c. cikkünket)

A termékeknek szigorú előírásoknak kell megfelelniük. Az összetevők legalább 95%-a ökológiai eredetű kell, hogy legyen. Az ökológiai eredetű komponensek jelölhetőségének minimumfeltétele, hogy az összes alkotó 70%-a ökológiai, de ilyen esetben azt külön fel is kell tüntetni, s a termék ekkor például nem „bio uborka tonik", hanem csak „uborka tonik" (71% ökológiai alkotóval).

Dr. Gyovai Viola, az Organic Mission kozmetikai termékfejlesztője azokat a kozmetikumokat tartja natúrnak, amelyek megfelelnek a német BDIH feltételrendszerének. Szerinte nem véletlenül találták ki a benne szereplő kritériumokat. Másfél évtizeden át ő is természetes anyagokat tartalmazó, de hagyományos vegyi kozmetikumokat készített, s közben látta a toxikológiai szakirodalomból a kérdőjeleket.

Több évébe került (a kiadásokat nem is részletezve), amíg - a szigorú feltételeknek megfelelve - a hagyományos kozmetikumoktól eljutott a BDIH követelményeinek megfelelő natúr-, majd tovább haladva a biokozmetikumokhoz. A kontrollált natúr kozmetikumoknál ugyanis a BDIH csupán azt írja elő, hogy az ökológiaiként jelölt összetevők - amennyire a formulázási lehetőség engedi - minél nagyobb arányban származzanak ökológiai gazdálkodásból.

Az Organic Mission biokozmetikumokban azonban a kötelezően előírt és ellenőrzött ökológiai alkotók aránya a magyar szabályozásnak megfelelően 95% felett van. (Az igazsághoz természetesen hozzátartozik, hogy a tanúsított natúrkozmetikumok között is vannak olyanok, amelyekbe a bedolgozott növényi kivonatok szinte teljes mértékben ökológiai gazdálkodásból származnak).

Magyarországon véleménye szerint 2005 óta minden gyártónak és forgalmazónak igazodni kellene a Biokontroll szabályzatához, valamint a bionak vagy ökológiai kozmetikumnak hirdetett terméket - az adott országban való regisztráltatáson és az alapanyagokon tanúsíttatásán túl - évente tanúsíttatni kellene egy erre jogosítványokkal rendelkező céggel. Bár az ellenőrzés kétségkívül felelősséggel jár, ugyanakkor egyfajta technológiai, egészségügyi és üzemi biztonságot is eredményez. A gyártónak ugyanis mindig ugyanazt a minőséget kell előállítani, ha bármikor ellenőrizhetik.

A nehézségekkel a kommersz termékek gyártói is tisztában vannak. Az anyagokat nem könnyű kicserélni, mivel a stabilitás miatt át kell dolgozni az egész recepturát.

Arra a kérdésre, hogy nem tartja-e a vásárlók megtévesztésének, hogy „natúr" emblémával hirdet olyan kozmetikumokat, amelyeket végül is senkivel sem minősíttet, azt válaszolta, hogy a saját minőségellenőrzési lógójával ellátott termékek hitelességéért vállalja a felelősséget, azokat bárki, bármikor bevizsgálhatja. Az OÉTI-nál regisztrált összetevők listájából is ellenőrizhetők az anyagok.

Gyovai Viola felháborítónak tartja, hogy még ma is léteznek „100% BIO"-ként hirdetett termékek, amelyek tulajdonképpen hagyományos kozmetikumok. Szerencsére ezek kiszűrhetőek a termékeken olvasható INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) összetevők áttanulmányozásával (már ha vesszük erre a fáradságot) és a hiányzó tanúsító lógó alapján. A korrekt tájékoztatás azonban nagyon fontos. Úgy véli, hogy megfelelő információ birtokában megszűnik a vásárló tanácstalansága.

Szerinte mindenkinek jogában áll megtudni, mit tartalmaznak a kozmetikumok, hogy a vásárló a pénztárcájának, lehetőségeinek megfelelően választhasson vegyszermentes készítményeket is.

A natúr kontra vegyi csatát egyébként a hagyományos kozmetikumok minőségére is jó hatásúnak tartja. A gyártók kénytelenek felvenni a kesztyűt, s egészségesebbé tenni termékeiket. Sajnos az is igaz, hogy a kozmetikumot gyártók érdekei a piacgazdaságban általában mások, mint a felhasználóké. Aki spórolni tud az összetevők költségén, az többet költhet a szebb csomagolóanyagra, a marketingre és reklámra.

 

 


MEN & WOMEN™ tusfürdő- A hölgyek és urak bőrének üde frissességéért

REVIVE SAMPONOK™ zsíros és száraz hajra- A haj és fejbőr egészségéért

GLOW™ hajbalzsam - A haj mesés ragyogásáért

ORGANIC PURITY™ folyékony szappan - A bőr antiszeptikus védelméért

NEUTRALIZE™ dezodor- A hosszantartó tisztaság érzetéért

MORNING CALL™ borotvagél - Hogy a borotválkozás mindíg élmény legyen

TOUCH ME™ testápoló - Bőrünk táplálásáért és hidratálásáért

EVERYOUNG™ anti-aging arckrém - Az arcbőr elbűvölő fiatalságának megőrzéséért

PERFECT RECOVERY™ arctej - A tökéletesen tiszta arcbőrért

WHITE PEARL™ fogkrém - A fogak és az íny egészségének megőrzéséért

SWEET GLANCE™ szemkörnyékápoló krém - A ragyogó tekintetért

EVERBOY™ borotválkozás utáni balzsam - A borotválkozás kellemes befejezéséért

Dr. SKIN™ bőrregeneráló spray - kisebb hámsérülésekre, rovarcsípésre, zúzódásra, égésre.